CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, November 27, 2011

Seminar on The Inculcation of Soft Skills for Credited Uniform Bodies' Student

Seminar On The Inculcation of Soft Skills For Credited Uniform Bodies' Modules And Activities For IPT Students


Pada 26 November 2011 yang lalu anggota-anggota wataniah, palapes dan suksis UIAM telah menghadiri seminar yang dianjurkan oleh SDEV. Pelajar-pelajar badan beruniform dari IPTA-IPTA lain juga turut hadir. Antaranya ialah UPNM, USIM, UMP, UNIMAP, UNISZA dan UPM. Seminar ini bermula dari jam 0800 hingga jam 1730. Perasmian seminar ini telah disempurnakan oleh Y.Bhg. Jen Tan Sri Dato' Sri Zulkifeli bin Mohd Zin, Panglima Angkatan Tentera Malaysia (PAT). Upacara penutup pula telah dilakukan oleh Y. Bhg. Prof. Dr. Nik Ahmad Kamal Nik Mahmod, Timbalan Rektor (HEP). 

Forum 1 : Penerapan Kemahiran Insaniah Dalam Badan Beruniform - Ekspetasi dari KPT, ATM dan PDRM. Ahli panel yang dijemput adalah Puan Wan Nadiah Wan Daud, KPT, DSP Hamzah Hashim, PDRM, dan Mejar Wan Madzlan Abdullah, ATM.
Forum 2 : Pembentukan Sahsiah Pelajar Melalui Penerapan Nilai-nilai Ketenteraan/Kepolisan Melalui Pengalaman Alumni Badan Beruniform. Ahli panel yang dijemput adalah Lt. Kol Hamiruddin Hashim (Rejimen 515), Dr. Akmal Khuzairy Abd Rahman (UIAM), Kapt. Sharfarif Ghani (Kem Terendak) dan Cik Nur Syahirah Shuhaimi (UIAM Nilai).
Forum 3 : isu dan Cabaran Dalam Menambahbaikkan Modul Badan Beruniform di IPTA Malaysia. Ahli panel yang dijemput adalah Dato' Lt. Kol Prof Madya Mohd Nasir Saludin (UPNM), Tuan Haji Abu Bakar Sidek (ISRA), Dr. Akmal Khuzairy Abd Rahman (UIAM) dan Supt Rosli bin Hassan (IPD Gombak).  

Ketibaan PAT
Nyanyian Asma ul-husna,lagu Negaraku dan IIUM song

Ucapan oleh PAT

Upacara perasmian seminar

Penyampaian cenderahati

PAT menandatangani "Scrapbook" KADAR dan menyampaikan ucapan tahniah dan selamat maju jaya kepada anggota-anggota KADAR

Gambar kenang-kenangan

P/S; Gambar-gambar diambil dari SDEV IIUM....




post signature

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan sebarang komen disini, terima kasih.
(Sila guna nama sebenar anda ataupun nama yang boleh dikenali oleh kesemua anggota AW UIAM.)