CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, May 8, 2011

Upacara Tamat Latihan Asas Perajurit Muda 2005

Upacara Tamat Latihan Asas Perajurit Muda siri 1/2005


Wednesday, May 04, 2005

assalamualaikum..

erm.. disini saya ingin berikan sedikit gambaran perjalanan upacara tamat latihan untuk kawan baru kita.. akhirnya latihan yg bermula pada 6 apr 2005 telah berkahir pada 2hb mei 2005 dgn jayanya. upacara tamat latihan yg diadakan di Convest Hill Uiam, Gombak telah berjalan lancar.
kali ini satu anugerah baru telah diperkenalkan, iaitu pentadbiran terbaik. tapi tidak seperti anugerah lain yg diberi kpd 2 pemenang. anugerah ini hanya diungguli oleh seorangg pemenang.


Uiam sekali lagi boleh berbangga bila, boleh dikatakan hampir setiap anugerah disandang oleh pelajar Uiam.. tahniah kpd para pemenang. bermula lebih kurang jam 830 pagi, nyanyian lagu asakar wataniah sekali lagi menggegarkan uiam. nasib baik gunung gananng sg pusu tak runtuh. setelah amjlis penyampaiaan anugerah, semua PeraJurit Muda dan tetamu yg hadir ke Auditorium untuk sesi penyampaiaan sijil tamat latihan dan juga penutupan latihan secara rasmi yg dilakukan oleh Rektor Uiam Sendiri... itulah cerita paling ringkas tentang upacara tamat latihan, Latihan Asas Perajurit Muda siri 1/2005.

harapan kami yg bergelar senior, semoga yg baru fresh recruit ni dapat beri at least B+ COOPERATION. support bukan saja untuk nama baik kelab tapi kita berpegang pada 

" HIDUP BIAR BERJASA DAN SEDIA BERKHIDMAT UNTUK NEGARA"

lupakan lah tentang niat asal kita join CCW seperti, tak nak ambik leadership class, nak cuba sesuatu yg baru, minat dan lain2 alasan yg terlalu lembut utk membenarkan kita menyarung "baju loreng YG ANGGUN TU!" Apa yg paling penting dan harus diingat, no tentera dan gelaran (biarpun sekadar prebet) itu..memberi tanggungjawab yg besar juga. jgn terus berjalan dilandasan "kita ni askar suka2 ..suka buat tak suka tak payah buat" tapi ikutlah resam ..RELA...yg kita rela berkhidmat dan dikerah bila2 masa diperlukan selagi tidak melanggar syariat Islam.

Kepuasan dalam hidup bukan lah bila mendapat pujian dan anugerah, tapi bila kita melakukannya dgn yg terbaik dan atas alasan tanggungjawab untuk faedah semua pihak..

" kadang2 dunia menuntut seorang insan biasa untuk melakukan sesuatu yg luar biasa". 

terpulang pada kita ..adakah kita hanya manusia biasa yg mampu melakukan perkara yg biasa, atau kita manusia yg luar biasa tapi selalu lakukan perkara yg biasa2 sajer.. mungkin juga kita manusia biasa tetapi selalu berusaha untuk melakukan perkara2 yg luar biasa..

... Usaha cemerlang...Hasil gemilang... Nadiawatan terbilang... jasamu tetap dikenang...jgn pernah hilang...


P/s: Gambar-gambar adalah sebagai hiasan semata-mata. Tiada kena mengena dengan entry diatas. 

post signature

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan sebarang komen disini, terima kasih.
(Sila guna nama sebenar anda ataupun nama yang boleh dikenali oleh kesemua anggota AW UIAM.)