CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, March 5, 2011

Kuliah Sirah IIUM Hasil Inisiatif Kelab Nadi@watan dan PEMBINA

Menghadirkan Hati Untuk Ikhtibar & Pengajaran




Kuliah Sirah IIUM menjemput semua pelajar UIAM terutamanya anggota wataniah daripada Kelab Nadi@watan untuk menghadiri kuliah-kuliah yang telah dirancang oleh Biro Education & Tarbiyyah Kelab Nadi@watan dan juga PEMBINA untuk sama-sama menghayati sejarah Islam dimana lahirnya ramai tokoh dan pejuang Islam yang patut dicontohi oleh generasi pemuda - pemudi zaman sekarang. 'Open Group' ini sebagai medium pemberitahuan segala details dan rancangan yang akan dijalankan serta jika terdapat sebarang perubahan pada jadual asal.

Kami menyeru semua anggota wataniah UIAM menghadiri sebanyak mungkin kuliah yang telah disediakan agar kita sama-sama beroleh manfaat dan keberkatan dalam kehidupan seharian apabila menghadiri majlis-majlis ilmu sebegini. Ini pula adalah salah satu inisiatif yang terbaru Kelab Nadi@watan dalam memperbaharui aktiviti-aktiviti sepanjang tahun agar lebih bervariasi bagi memenuhi permintaan anggota-anggota selama ini. 

Semoga dengan pengembaraan kita kembali ke sejarah Islam dapat membawa seribu wadah dan ilmu bermanfaat untuk dibawa ke zaman serba moden dan penuh dengan godaan duniawi. Kita seharusnya melawan apa - apa ujian dan dugaan duniawi yang hanyalah sebagai tumpangan sementara dengan akhirat kerana disanalah dunia kekal abadi

"Siapa yang hendak menjadi wira Tuhan bersungguh-sungguhlah melawan hawa nafsunya. Dia adalah wira Akhirat bukan wira dunia." 

Wallahu'alam...
post signature

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan sebarang komen disini, terima kasih.
(Sila guna nama sebenar anda ataupun nama yang boleh dikenali oleh kesemua anggota AW UIAM.)