CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 16, 2011

Salahuddin Warriors Won Overall USC!!

Mahallah Salahuddin 

Entitled 

Overall USC Champion (Sister)


Tahniah Diucapkan kepada kesemua 'Salahuddin Warriors' yang telah melibatkan diri dengan 'University Sport Carnival' (USC) sepanjang 10-15 Januari 2011 yang lalu setelah dinobatkan sebagai JUARA KESELURUHAN USC kategori 'sister' pada malam 'closing ceremony' 15 Januari 2011. Kejayaan yang dikecapi oleh Mahallah Salahuddin adalah sesuatu yang amat membanggakan bagi kesemua penghuni mahallah tersebut memandangkan ia adalah sebuah mahallah yang baru diwujudkan dan juga mahallah campuran. Jika difikirkan sebagai mahallah campuran sudah tentu mempunyai bilangan 'sister' yang tidak semaksimum seperti mahallah 'sister' yang lain seperti Mahallah Summayyah, Nusaibah, Aisyah, Maryam dan sebagainya dimana keseluruhan penghuninya adalah 'sister'. 


Ini adalah bukti bahawa Mahallah Salahuddin dihuni oleh 'Princess Warriors' dimana walaupun kuantiti 'sister' agak sedikit tetapi kualiti sebagai 'athletes' amat membanggakan. Ini ditambah pula dengan fakta bahawa keseluruhan penghuni ('sister') mahallah tersebut ialah 100% daripada badan beruniform UIAM iaitu gabungan Askar Wataniah, Kor SUKSIS dan juga PALAPES Udara. Antara kejayaan yang dilakarkan sepanjang USC berlangsung adalah seperti Juara dan Naib Juara acara Futsal masing-masing daripada kategori 'Sister' dan "Brother', Naib Juara Chess dan Table Tennis kategori 'Brother', tempat ketiga Volleyball 'Sister' dan lain-lain. Bagi acara-acara trek pula dimonopoli oleh 'athletes - sister' Mahallah Salahuddin yang mendapat banyak pujian penonton-penonton pada malam acara penutupan kerana kelajuan mereka semasa berlari jika dibandingkan dengan 'athletes - sister' daripada mahallah-mahallah 'sister' yang lain. 

Untuk pengetahuan anggota-anggota wataniah, 'Head of Program Coordinator(PC)' untuk Program USC ini dijawat oleh Sis. Siti Hazar bt Saharin @ Hosrin (wataniah). Beliau telah menjalankan tugas dengan baik pada malam tersebut dengan mengawal kelancaran 'flow of the program' dibantu oleh 'committees' yang lain. Alhamdulillah, acara USC ini dianggap yang terbaik sepanjang USC diadakan pada tahun-tahun sebelumnya. Pada upacara penutupan ini, perbarisan daripada atlit-atlit setiap mahallah seluruh UIAM bergerak masuk ke padang dengan diiringi oleh pancaragam daripada Tentera Udara Di Raja Malaysia(TUDM) yang turut melakukan persembahan yang amat mantap dan menghiburkan pada malam tersebut. Antara pancaragam yang dilakukan ialah lagu Do Re Mi, Zapin, Nyanyian Lagu Wali Band, Poco-poco dan sebagainya. 
       

Selepas upacara gimik perasmian penutupan dengan melepaskan belon-belon berwarna - warni ke udara oleh Deputy Rector (Student Affairs), IIUM Prof. Dr. Nik Ahmad Kamal Nik Mahmood, terdapat persembahan sampingan seperti Karate-Do yang telah mempamerkan persembahan hebat melalui buah-buah pergerakan yang dilakukan dengan cergas dan pantas. Seterusnya acara Tempur Tanpa Senjata(TTS) oleh Askar Wataniah UIAM yang telah dijemput untuk mempamerkan kehebatan dalam seni mempertahankan diri dan juga semangat untuk turut menjayakan 'closing ceremony' USC kali ini. 

       Secara keseluruhannya, USC tahun 2011 ini adalah suatu permulaan yang baik bagi anggota-anggota daripada badan beruniform daripada Mahallah Salahuddin meskipun telah berlaku beberapa perkara yang tidak disenangi oleh mereka kerana dipandang serong oleh pelajar-pelajar daripada badan bukan beruniform semasa sesi-sesi latihan mereka oleh kerana mahallah tersebut adalah mahallah campuran 'sister & brother' dimana fokus mereka sedikit sebanyak telah terganggu. Namun demikian, mereka terutamanya 'sister' telah membuktikan bahawa mereka adalah ikhlas untuk berlatih untuk mencapai kejayaan yang amat membanggakan seperti ini untuk dikongsikan bersama dengan seluruh penghuni Mahallah Salahuddin yang lain. 

         Ucapan tahniah juga kepada Cik Nazri yang banyak membantu dalam merangkul piala USC untuk julung kalinya penglibatan mahallah tersebut selepas ditubuhkan pada tahun 2010 yang lepas. Semoga pencapaian ini dapat dikekalkan sehingga USC yang seterusnya dan ditambah pula dengan kejayaan 'brother' sekali insha'allah jika kesemua penghuni Mahallah tersebut bersatu padu merealisasikan impian ini. 


Sokongan kepada 'Salahuddin Warriors' akan terus mekar untuk selamanya...
























Bergambar Kenangan Setelah Dinobatkan Sebagai Juara Keseluruhan USC Kategori 'Sister'









post signature

1 comments:

Omare

Tahniah kepada semua Salahuddin Warriors kerana berjaya menjulang piala USC-sister!
"Kurangkan kontroversi, Tingkatkan prestasi"
ajAJa FiGhtIn!! =)

Post a Comment

Tinggalkan sebarang komen disini, terima kasih.
(Sila guna nama sebenar anda ataupun nama yang boleh dikenali oleh kesemua anggota AW UIAM.)