CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 3, 2011

Siti Nurhaliza Sertai Askar Wataniah

Siti sertai Wataniah


KUALA LUMPUR: “Saya memang berminat menyertai Rejimen Askar Wataniah (RAW) kerana suka aktiviti lasak. Ini juga satu tanggungjawab saya kepada negara.

Saya juga memang sudah bersedia dan tiada masalah mengikuti latihan kelak,” kata penyanyi wanita tersohor tanah air, Dato' Siti Nurhaliza Tarudin, 32.

Menurut Siti, selain mendapat dorongan suami tersayang, Datuk Seri Khalid Muhd Jiwa yang memahami minatnya, dia turut berharap lebih ramai golongan belia dan wanita menjadi sukarelawan.

“Belia dan wanita di negara ini perlu menyertai RAW untuk berlatih mempertahankan diri. Malah, ia juga satu aktiviti yang sihat,” katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.

Pembabitan Siti dalam RAW diumumkan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi di majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2010 Jabatan Latihan Khidmat Negara dan Pemakaian Pangkat Kolonel Kehormat kepada Ketua Pengarah jabatan itu Datuk Abdul Hadi Awang Kechil di Kementerian Pertahanan di sini, semalam, Mengulas lanjut hal itu, Siti turut mengesahkan ada bertemu dengan Ahmad Zahid untuk berbincang mengenai hasratnya menyertai RAW.

“Saya pernah bercita-cita menjadi anggota polis suatu ketika dulu. Jadi, dapat RAW pun sudah kira bagus kerana latihannya agak lasak dan sama seperti polis,” kata Siti.

Sumber: Mymetro Online
post signature

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan sebarang komen disini, terima kasih.
(Sila guna nama sebenar anda ataupun nama yang boleh dikenali oleh kesemua anggota AW UIAM.)