CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, June 16, 2011

Hari Terbuka Tentera Bersama Rakyat

Hari terbuka Batalion Ke-21 RAMD meriah


Oleh ASMA HANIM MAHMOOD

PROGRAM Hari Terbuka Tentera Bersama Rakyat anjuran Batalion Ke-21 Rejimen Askar Melayu Diraja (21 RAMD) Pengkalan Chepa berlangsung meriah dengan pelbagai aktiviti termasuk pameran dan sukaneka.

Pegawai Memerintah 21 RAMD, Leftenan Kolonel Marzuki Mokhtar berkata, program sehari yang diadakan bersempena sambutan ulang tahun ke-33 batalion berkenaan penting bagi merapatkan lagi hubungan antara tentera dan masyarakat di samping memupuk kesedaran bahawa kewajipan mempertahankan negara terletak atas bahu semua pihak.

Marzuki Mokhtar (berbaring kiri) menderma darah kepada
Tabung Darah Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM)
sempena Hari Terbuka Tentera Bersama Rakyat anjuran 

Batalion Ke-21 Rejimen Askar Melayu Diraja (21 RAMD)
di Pengkalan Chepa, Ahad lalu.
"Kita tidak mahu wujud jurang antara orang awam dan tentera kerana tugas mempertahankan keamanan negara adalah tanggungjawab bersama.

"Tidak kira orang awam atau tentera, kita semua wajib mempertahankan keamanan yang dinikmati sekarang kerana hanya masyarakat yang aman berupaya membangunkan negara," katanya ketika ditemui pada program tersebut Ahad lalu.

Pada program itu, lebih 100 warga 21 RAMD telah menderma darah kepada tabung darah Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian.

Turut diadakan adalah aktiviti meraikan kira-kira 30 anak-anak istimewa oleh Badan Kebajikan Isteri Angkatan Tentera Malaysia (BAKAT) cawangan 21 RAMD di bawah pimpinan Pengerusinya, Roziah Abdullah.

Marzuki berkata, masyarakat dapat melihat dengan lebih dekat kekuatan, kemahiran serta bakat seni warga 21 RAMD yang bukan sahaja gagah semasa operasi di perbatasan tetapi sentiasa memberi khidmat bakti mereka melalui program seperti gotong royong, derma darah dan sebagainya.

"Selain pameran tentera, kita amat berterima kasih dengan kerjasama daripada pihak polis, bomba dan syarikat swasta yang membuka gerai pameran sempena program ini," katanya.

Sumber: Utusan Malaysia Online
post signature

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan sebarang komen disini, terima kasih.
(Sila guna nama sebenar anda ataupun nama yang boleh dikenali oleh kesemua anggota AW UIAM.)