CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 13, 2010

Polis Tentera perlu dirombak

Polis Tentera perlu dirombak

KUALA LUMPUR 12 Nov. - Kor Polis Tentera Darat (KPTD) perlu distruktur semula agar lebih seimbang dan berupaya memenuhi keperluan penugasan semasa dan masa depan.

Pengerusi KPTD, Kolonel Mislan Anuar berkata, penstrukturan tersebut merangkumi aspek organisasi, penguatkuasaan dan pencegahan jenayah secara terancang.

"Perubahan ini juga harus memberi penekanan terhadap jalinan kerjasama pintar dengan agensi penguatkuasaan awam seperti Polis Diraja Malaysia, Jabatan Kastam Diraja Malaysia dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia," katanya.

Beliau berucap pada majlis sambutan Hari Ulang Tahun KPTD Ke-57 di Pusat Latihan Polis Tentera (Pulapot) di sini hari ini.

Turut hadir Ketua Cawangan Siasatan Jenayah Markas Tentera Darat (MTD), Kolonel Kamarudin Mustapha.

Menurut Mislan, penstrukturan tersebut juga bertujuan membantu Tentera Darat dalam proses melaksanakan bantuan tugas polis tentera dan mengekalkan moral serta disiplin tinggi di kalangan anggota tentera.

"Setakat ini, penstrukturan semula jawatan, bahagian sumber manusia sudah dilaksanakan, manakala kertas kerja menaik taraf organisasi KPTD di peringkat bawahan sedang dalam proses untuk diluluskan," katanya.

Sumber : Utusan
post signature

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan sebarang komen disini, terima kasih.
(Sila guna nama sebenar anda ataupun nama yang boleh dikenali oleh kesemua anggota AW UIAM.)