CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 22, 2011

10 Briged Para Juara UKMTD 2011

Ujian Kemahiran Menembak Tentera Darat


GURUN 10 April 11 – Ujian Kemahiran Menembak TD (UKMTD 2011) yang berlangsung selama 14 hari akhirnya memuktamadkan keputusannya apabila Tim menembak 10 Bgd Para telah diisytiharkan sebagai johan keseluruhan UKMTD 2011. Tim 10 Bgd Para sememangnya telah diduga oleh lain-lain formasi TD sebagai persaingan utama. Pengumuman 10 Bgd Para kali ini mengekalkan gelaran johan UKMTD tahun ini telah mencatatkan rekod tersendiri apabila berjaya mengekalkan kejuaraan 3 tahun berturut-turut.

Timbalan Panglima Tentera Darat, Lt Jen Dato’ Wira Hj Zulkifli Hj Zainal Abidin mewakili PTD hadir menyepurnakan upacara penutup UKMTD 2011 kali ini. Menurut beliau, UKMTD bukan hanya menguji kemahiran individu mengendalian senjata malahan merupakan penanda aras keupayaan organisasi dan kemampuan modal insan dalam mendokong teguh matlamat TD untuk mempertingkatkan perkhidmatan kepada rakyat dan negara. Ia juga adalah medium untuk menjana sifat setiakawan, mempamerkan kesatuan dan memperkasa fundamentals.

Sebanyak 8 formasi TD mengambil bahagian kali ini telah menyaksikan 3 Div muncul sebagai Naib Johan manakala MK Latihan TD ditempat ketiga. Penembak 3 Div, Pbt Mohd Firdaus Abu Bakar telah dinobatkan sebagai Jaguh Menembak UKMTD 2011. Selain menjulang piala kemenangan dan diarakkan di atas Kerusi Jaguh Menembak beliau turut dinaikkan ke pangkat LKpl.

UKMTD 2011 juga telah melahirkan bakat-bakat baru yang akan mewakili TD dalam kesemua acara pertandingan menembak dan hasilnya seramai 87 penembak dari pelbagai kor dan formasi telah dicalonkan untuk mewakili TD.

Hadir sama, Panglima 2 Div, Mej Jen Dato’ Mohd Noor Daud selaku Pengerusi Jawatankuasa Pengelola UKMTD, Panglima Latihan TD, Mej Jen Dato’ Abdul Rahim Hj Mohd Yusuff, Panglima 3 Div, Mej Jen Dato’Razali Hj Ahmad, Panglima 4 Div, Mej Jen Dato' Zulkiple Hj Kassim dan lain-lain Pegawai Kanan TD.

post signature

1 comments:

Kensi Ell Byle

staf unit kite ade yg pgi..staff asiah ngn suzana.

Post a Comment

Tinggalkan sebarang komen disini, terima kasih.
(Sila guna nama sebenar anda ataupun nama yang boleh dikenali oleh kesemua anggota AW UIAM.)